שלב אחר שלב: כך חוסל בכיר הג'יהאד האיסלאמי • כל הפרטים

קובי פינקלר No Comments on שלב אחר שלב: כך חוסל בכיר הג'יהאד האיסלאמי • כל הפרטים

המידע המודיעיני שהתקבל בפיקוד המרכז, התוכניות שישבו במגירה, העוצר על תושבי הדרום, וידיעת הזהב שהובילה לחיסול המדויק

התקיפה בעזה. שימוש לפי סעי' 27 א
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שלב אחר שלב, כך חוסל בכיר הג'יהאד האיסלאמי: באישון ליל, מיד לאחר מעצרו של בכיר הג'יהאד האיסלמי בג'נין, התקשר אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס למקבילו בדרום אליעזר טולדנו: "יש לי מידע מודיעיני לפיו הג'יהאד בעזה יגיבו בעצמה על המעצר המתוקשר".

טולידנו פתח את המגירה ושלף משם דף עם תוכניות התקפיות בדיוק לאירוע הזה. המידע היה אמנם כללי, אבל כלל ירי נ"ט משמעותי.

טולדנו לא חיכה רגע. עוד באותו לילה הוא התקשר לרמטכ"ל וביקש ליישם תוכנית – גם הגנתית וגם התקפית. כוכבי אישר וזה הגיע לדרג המדיני שאישר גם הוא את סגירת כבישי הדרום. "במשמרת שלי לא יהרגו סתם אזרחים", אמר טולדנו, וגם אם זה יהיה על חשבון אי נוחות.

יומיים היתה זירת הדרום סביב עזה סגורה. כולם צווחו בזעם. כוכבי שתק. המסר היה ברור: "אם עד לחצות ליל רביעי הג'יהאד לא יורד מתוכניתו אנחנו תוקפים", אמר טולדנו.

השב"כ נדרך. בבנין בן מספר קומות בקומה השישית הסתתר בכיר הגיהד ג'עברי. ואז הגיע המודיעין בליל חמישי. הפצצות הוכנו, המטוסים באוויר אבל השטח לא היה נקי.

וכך זלגו לבוקר יום שישי ושוב התנאים לא איפשרו. ואז הגיעה ידיעת הזהב. ג'עברי נח צהרים. השטח פנוי. המטוסים שוב באוויר. פצצה חכמה ויקרה משוגרת לבנין. היא חודרת לקומה השביעית, בוקעת את הרצפה ומתפוצצת רק בדירת המסתור בקומה השישית. ג'עברי חוסל. מכאן החל עימות של 66 שעות והשאר היסטוריה.



0 תגובות